17 maja 2013

Plan dnia niemowlaka? To EASY !



Pierwszą propozycję na uporządkowanie dnia niemowlęcia znalazłam w książce "Dzieciozmagania". Autorka proponowała schemat: Karmienie, Zabawa, Sen. Spróbowałam. Było mi o tyle łatwiej, iż nie karmiłam Małej na żądanie. Kontynuowałam szpitalne zasady, do których Mój Wcześniak przyzwyczajał się przez 6 tygodni. Zadziałało. Co trzy godziny powtarzał się schemat: Karmienie (8 razy), Zabawa, Sen. 


A właściwie: karmienie, czas na odbicie i sen. Mała ważąc trochę ponad 2 kilo nie miała zbyt wiele energii na brykanie :)) Z  czasem odwróciło się to całkowicie i teraz w wieku 8 miesięcy Mała jest już niezłym łobuziakiem. Karmienie (mniej więcej co 4 godziny w dzień plus dodatkowo przed snem), Zabawa (teraz o wiele dłuższa) i Sen nadal obowiązuje! Dowiedziałam się o tym schemacie więcej w książce Tracy Hogg "Zaklinaczka Dzieci". To ona jest autorką podejścia EASY: Eat, Activity, Sleep, Time for You. Wierzę, iż to dzięki odrobinę dostosowanym do nas  podejściu Tracy nasze Maleństwo jest niesamowicie pogodne, przesypia całe noce i pięknie przybiera na wadze. Ja natomiast z łatwością mogę zaplanować swój dzień, wyjścia do miasta, wizyty u znajomych - z Maleństwem lub bez. Tracy naprawdę znała się na swojej robocie. Bardzo polecam jej książkę. Odpowiada na mnóstwo pytań i pomaga rodzicom w tych obszarach, które są zazwyczaj problemowe: sen, jedzenie, zachowanie. To pozycja książkowa numer 1 w bibliotece Młodej Mamy! A jakie są Twoje doświadczenia? Podyskutujmy :)

Poniżej wolne tłumaczenie fragmentu: 

Dlaczego warto spróbować EASY?


Eat. Dzień Twojego dziecka zaczyna się od jedzenia. Początkowo jest to pokarm Matki lub mleko modyfikowane. W 6 miesiącu życia wprowadzasz jedzenie stałe. Dzięki EASY istnieje mniejsze prawdopodobieństwo przekarmienia Maleństwa.

Activity. Noworodki zabawiają się "rozmawiając" i śmiejąc się do swoich opiekunów lub obserwując obrazki na tapecie w pokoju. W ramach rozwoju  Twoje dziecko będzie coraz bardziej interaktywnie odbierać otoczenie. Ustrukturyzowany dzień ("routine") pomoże Ci zapobiec "przestymulowaniu" Twojego dziecka, które zazwyczaj znacznie utrudnia zaśnięcie.

Sleep. Sen pomaga Twojemu dziecku rosnąć. Porządne i odpowiednio długie drzemki w ciągu dnia pomogą uzyskać spokojniejszy sen w ciągu nocy. Dzieje się tak dlatego, że każdy z nas potrzebuje być zrelaksowany i spokojny, aby dobrze spać.

Your Time. Jeśli dzień Twojego dziecka nie jest ustrukturyzowany, każdy z nich będzie inny i nieprzewidywalny. Nie tylko Twoje dziecko będzie przemęczone i nieszczęśliwe, ale również i Ty nie będziesz mieć czasu dla siebie.




Brak komentarzy: